• iconDoordacht mooie designfietsen
  • iconService via je lokale fietsenwinkel
  • iconScherpe prijs-kwaliteit voor elk budget
Cortina Support

Algemene vragen

Meest gestelde vragen

  • Waar vind ik het dichtstbijzijnde Cortina-verkooppunt?
    Deze kan je vinden op onze website onder het kopje ‘Winkels’. Je kunt hier zoeken op plaatsnaam of postcode en zo gemakkelijk het dichtstbijzijnde Cortina-verkooppunt vinden. Klik hierom rechtstreeks naar de Winkel-pagina te gaan. Vaak kan je (in overleg) een proefrit maken op de Cortina (elektrische) fiets die je op het oog hebt.
  • Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?
    Je vindt het framenummer aan de onderkant van het frame bij de trapas van je Cortina-fiets op de witte sticker. Het framenummer begint altijd met CO…
  • Welke framehoogte/framemaat heb ik nodig?
    Dat hangt van veel verschillende factoren af. Op deze pagina vertellen we je er alles over, ook hoe je de juiste framehoogte voor jou kan opmeten.

Cortina-verkooppunten

  • Waar vind ik het dichtstbijzijnde Cortina-verkooppunt?
    Deze kan je vinden op onze website onder het kopje ‘Winkels’. Je kunt hier zoeken op plaatsnaam of postcode en zo gemakkelijk het dichtstbijzijnde Cortina-verkooppunt vinden. Klik hierom rechtstreeks naar de Winkel-pagina te gaan. Vaak kan je (in overleg) een proefrit maken op de Cortina (elektrische) fiets die je op het oog hebt.

Framenummer

  • Wat is een framenummer?
    Een framenummer is een uniek nummer dat onderaan het frame staat. Het framenummer wordt gebruikt om je fiets te kunnen verzekeren en om onderdelen van de fiets te kunnen (na)bestellen. 
  • Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?
    Je vindt het framenummer aan de onderkant van het frame bij de trapas van je Cortina-fiets op de witte sticker. Het framenummer begint altijd met CO…
  • Kunnen jullie aan het framenummer zien wanneer de fiets verkocht is?
    Dit kunnen wij niet inzien, enkel het Cortina-verkooppunt waar de fiets is aangeschaft beschikt over deze gegevens.
  • Mijn fiets is gestolen, kunnen jullie het framenummer achterhalen?
    Het is helaas niet mogelijk om het framenummer te achterhalen aan de hand van fotos, de aankoopdatum of andere gegevens.

Framehoogte

  • Welke framehoogte/framemaat heb ik nodig?
    Dat hangt van veel verschillende factoren af. Op deze pagina vertellen we je er alles over, ook hoe je de juiste framehoogte voor jou kan opmeten.

Tips & Suggesties

  • Ik heb een tip/suggestie voor Cortina, waar kan ik deze doorgeven?
    Heb je een tip of feedback voor Cortina? Dat ontvangen wij graag, zo kunnen we onze producten en diensten steeds beter maken. Je kan je feedback achterlaten via dit formulier.
    Heb je een tip/suggestie over je Cortina-fiets, vergeet dan niet het framenummer erbij te vermelden.

    Jouw feedback is heel welkom en we lezen alles, maar antwoorden is niet altijd mogelijk.

Overig

  • Wat is de transport- en energietoeslag?

    Vanwege onzekerheid in de transport- en energiebranche geldt per 1 oktober een transport- en energietoeslag van €15,- (exclusief btw) per fiets. Door deze tijdelijke toeslag blijven we flexibel zonder onze adviesverkoopprijzen sterk te moeten verhogen. De keuze is aan jouw Cortina-dealer of ze de toeslag doorberekenen in de prijs of dat ze de toeslag voor hun eigen rekening nemen. Klik hier voor meer informatie.

  • Ik ben mijn aankoopbewijs van mijn fiets kwijt, kunnen jullie mij helpen?
    Helaas kunnen wij je hier niet bij helpen, hiervoor verwijzen we je naar de winkel waar jij je fiets gekocht hebt. Cortina kan de consumentengegevens van het Cortina-verkooppunt niet inzien vanwege de privacywet.
  • Ik heb een tweedehands fiets op het oog, kunnen jullie aan de hand van het framenummer zien wanneer deze gekocht is?
    Dit kunnen wij niet zien, dit soort gegevens zijn enkel bekend bij de verkopende partij van de fiets.

Product reviews

  • Hoe gaan jullie om met product reviews?
    Lees hier alles over hoe wij met reviews omgaan op de website.

Levertijden

  • Wat is de oorzaak dat de levertijden zo oplopen?

    Veel onderdelen zijn op dit moment moeilijk leverbaar en de vraag naar fietsonderdelen is groot. Daarom is er een vertraging ontstaan in de productie van onze fietsen, waardoor de levering wordt uitgesteld.

  • Waarom wordt de levertijd van mijn fiets steeds verschoven?

    Dit heeft te maken met de onzekerheid van de productie van de fietsen. Er wordt van tevoren altijd een planning gemaakt voor de productie van de fietsen. Een fiets bestaat uit veel verschillende onderdelen en het kan voorkomen dat op het laatste moment één of meer onderdelen niet op tijd binnen zijn. Wanneer er één of meerdere onderdelen missen, kunnen wij de fietsen helaas niet uitleveren.

  • Hoe zit het met de nieuwe collectie van aankomend jaar?

    Sommige modellen zullen doorlopen. Ook verwachten we van een aantal modellen weer nieuwe kleuren.

  • Door een missend onderdeel ben ik mijn fiets langer kwijt voor reparatie bij het Cortina verkooppunt.

    Het verkooppunt zal eerst contact zoeken met onze klantenservice en samen kijken we naar een passende oplossing, zoals zorgen voor een vervangen onderdeel wat wel op voorraad is. Als je hier nog vragen over hebt, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier.

  • Ik heb een fiets gekocht, maar de levertijd hiervan is nu verschoven naar volgend jaar, kunnen jullie hierin nog iets betekenen?

    Wij zijn afhankelijk van wat er op voorraad komt aan onderdelen. Natuurlijk wordt er constant gekeken en gezocht naar alternatieven en oplossingen voor onderdelen die er niet zijn.