• iconDoordacht mooie designfietsen
  • iconService via je lokale fietsenwinkel
  • iconScherpe prijs-kwaliteit voor elk budget
Cortina Support

Vragen over online bestellingen

Meest gestelde vragen

  • Is mijn product altijd op voorraad?
    Jouw bestelling wordt doorgestuurd naar het Cortina-verkooppunt van jouw keuze. Het kan zo zijn dat het product niet op voorraad is, maar dat deze eerst besteld moet worden bij Cortina. De winkel zal contact met je opnemen om jou hierover te informeren.
  • Hoe kan ik een bestelling wijzigen?
    Wil je jouw bestelling wijzigen? Neem dan contact op met de klantenservice of met jouw gekozen Cortina-verkooppunt. Het emailadres van jouw Cortina-verkooppunt staat in de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen, dit is de snelste manier. Je kan ook via de klantenservice van Cortina jouw bestelling wijzigen. Dit kan via het contactformulier.
  • Kan ik ook advies krijgen bij het kiezen van een product?
    Wij hebben op onze website een handige functie waarmee je gemakkelijk onze producten kan vergelijken door "vergelijk" aan te vinken. Als je twee producten hebt aangevinkt verschijnt de knop "bekijk vergelijking", daar kan je de vergelijking zien. Mocht je de keuze lastig vinden, kun je ook altijd terecht bij een Cortina-verkooppunt bij jou in de buurt. Zij kunnen jou het beste adviseren. Alle verkooppunten kan je vinden door naar de winkels pagina te gaan.

Bestellen

  • Hoe kan ik online een bestelling plaatsen?
    Kies een Cortina fiets uit op onze website, wij hebben een ruime selectie (elektrische) fietsen die je hier kan bekijken. Per fiets kan je zelf kiezen welke kleur, framemaat of accu je wilt bestellen. Zodra jij jouw fiets naar eigen wens geconfigureerd hebt, kan je een bestelling plaatsen door op de bestelknop te klikken.

    Op de volgende pagina hoef je alleen je persoonlijke gegevens in te vullen en jouw dichtstbijzijnde Cortina-verkooppunt. De geselecteerde winkel neemt binnen 2 werkdagen contact met je op over jouw bestelling.
  • Hoe kan ik een bestelling wijzigen?
    Wil je jouw bestelling wijzigen? Neem dan contact op met de klantenservice of met jouw gekozen Cortina-verkooppunt. Het emailadres van jouw Cortina-verkooppunt staat in de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen, dit is de snelste manier. Je kan ook via de klantenservice van Cortina jouw bestelling wijzigen. Dit kan via het contactformulier.
  • Is mijn product altijd op voorraad?
    Jouw bestelling wordt doorgestuurd naar het Cortina-verkooppunt van jouw keuze. Het kan zo zijn dat het product niet op voorraad is, maar dat deze eerst besteld moet worden bij Cortina. De winkel zal contact met je opnemen om jou hierover te informeren.
  • Kan ik ook advies krijgen bij het kiezen van een product?
    Wij hebben op onze website een handige functie waarmee je gemakkelijk onze producten kan vergelijken door "vergelijk" aan te vinken. Als je twee producten hebt aangevinkt verschijnt de knop "bekijk vergelijking", daar kan je de vergelijking zien. Mocht je de keuze lastig vinden, kun je ook altijd terecht bij een Cortina-verkooppunt bij jou in de buurt. Zij kunnen jou het beste adviseren. Alle verkooppunten kan je vinden door naar de winkels pagina te gaan.
  • Ik heb een tijdje geleden een bestelling geplaatst, maar nog niks gehoord van de winkel. Bij wie kan ik terecht?

    Wij adviseren je om eerst contact op te nemen met het verkooppunt waar je de fiets wil ophalen. Zij kunnen je informeren over de huidige status van je bestelling.

    Het kan ook zijn dat het verkooppunt je een mailtje heeft gestuurd. Check daarom ook even je ongewenste mail/spam inbox.

    Uiteraard kan je ook contact opnemen met onze klantenservice om jouw bestelling te checken. Dit kan via het contactformulier. Zorg ervoor dat je je bestelgegevens bij de hand hebt. Zo kunnen we je het beste helpen!

  • Heb ik een Cortina account nodig om te bestellen?
    Nee, je kan zonder account een bestelling plaatsen. Wel hebben wij jouw persoonlijke gegevens en voorkeur voor fietsenwinkel nodig om een bestelling te plaatsen.
  • Hoe kan ik een bestelling annuleren?
    Na de bestelling zal het verkooppunt van jouw keuze contact met je opnemen over de bestelling. Je kan bij hen aangeven dat je de bestelling wilt annuleren. Mocht je toch onverhoopt meteen willen annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice om jouw bestelling te annuleren. Dit kan via het contactformulier.
  • Ik kan mijn dichtstbijzijnde fietsenwinkel niet vinden. Wat nu?
    Het zou helaas zo kunnen zijn dat jouw dichtstbijzijnde fietsenwinkel geen Cortina fietsen verkoopt. Kies dan een Cortina-verkooppunt bij jou in de buurt uit die wél Cortina verkoopt.
  • Waar vind ik een overzicht van mijn bestelling?
    Nadat jij een bestelling hebt geplaatst op Cortinafietsen.nl krijg je meteen een bevestiging via mail. Deze wordt gestuurd naar het e-mailadres dat jij hebt ingevuld tijdens jouw bestelling. Het kan zijn dat je de e-mail niet kan vinden, check ook altijd de map 'Ongewenst' of 'Spam' of daar de e-mail toevallig terecht is gekomen. Mocht je alsnog geen bestelbevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier.

Betalen

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden op de Cortina website?
    Wij bieden op de website geen betaalmogelijkheden aan. Je betaalt op het moment dat je de fiets geleverd krijgt bij jouw gekozen verkooppunt.
  • Op welke manieren kan ik betalen in de winkel?
    Check bij het door jouw gekozen verkoppunt op welke manieren je kan betalen. 

Bezorging en ophaalopties

  • Wanneer kan ik mijn bestelling komen ophalen in de winkel?
    Jouw gekozen Cortina-verkooppunt informeert jou hierover. Mocht het langer duren dan verwacht neem dan contact met ons op via het contactformulier.
  • Kan ik mijn bestelling ook laten bezorgen?

    Dit is geen standaard optie. Uiteraard kan je wel met het verkooppunt overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Overige vragen

  • Ik heb verkeerde persoonsgegevens ingevuld, kan ik dit nog wijzigen?
    Na de bestelling zal het verkooppunt van jouw keuze contact met je opnemen voor de bestelling. Je kan op dat moment aangeven dat je de verkeerde gegevens hebt ingevuld en wat de correcte gegevens zijn. Mocht je er niet uit komen samen met de winkel, neem dan contact op met onze klantenservice om jouw gegevens te wijzigen. Dit kan via het contactformulier.
  • Wat is de levertijd van een fiets?
    De levertijd is afhankelijk van verschillende factoren, zoals voorraad, configuratie en het gereed maken van de fiets door de fietsenmaker. De fietsenwinkel waar jij je bestelling hebt geplaatst zal altijd eerst contact met jou opnemen om jouw bestelling door te nemen. Mocht je de gegevens willen hebben van de winkel, deze staan vermeld in de bevestigingse-mail.
  • Welke framehoogte heb ik nodig?
    Dat hangt van veel verschillende factoren af. Op deze pagina vertellen we je er alles over, ook hoe je de juiste framehoogte voor jou kan opmeten.
  • Ik zie mijn vraag er niet tussen staan, wat nu?
    Mocht je een andere vraag hebben, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag. Dit kan via het contactformulier.