Cortina WhatsApp challenge levert knotsgekke week op

15-05-2018

‘Ik ben een paar kilo lichter na deze week!’ De teams die afgelopen week streden in de spannende Spot the C-WhatsApp challenge van Cortina zijn stuk voor stuk tot het uiterste gegaan. In totaal werden er meer dan 25.000 Cortina stadsfietsen en e-bikes gespot en gingen de teams met elkaar de strijd aan in spraakmakende opdrachten. Team ‘Eindbazen General’ ging er vandaag met de winst -5 Cortina e-bikes- vandoor!

Maandag 7 mei ging de Spot the C-challenge van start met 50 teams, allen bestaande uit 5 leden. De 250 challengers deden hun uiterste best om in de 48-uurs ‘hunt’ zoveel mogelijk Cortina’s te spotten. Een stadsfiets betekende 1 punt, een e-bike 2 punten. Tijdens de eerste twee dagen werden er al meer dan 14.000 punten bij elkaar gesprokkeld door de teams! Anne-Tjitske Mulder van Cortina: “We hadden niet helemaal goed ingeschat hoe fanatiek de teams hierin zouden zijn. Ik kan je vertellen dat er aardig wat overuren in het tellen van alle fietsen zijn gaan zitten”, lacht ze. Vanaf woensdag ging de wedstrijd verder met de top 10 en werden er elke dag crazy opdrachten toegevoegd.

Kunstwerkjes
‘Scoor een Big Mac bij de McDrive op de fiets’ of ‘Breng je fiets in hogere sferen’. Voor dit soort bonusopdrachten konden de teams extra punten verdienen. Hiervoor werden de mooiste filmpjes gemaakt. Ondertussen ging het spotten van Cortina-fietsen – nu alleen nog e-bikes- gewoon door. En daar werden de teams ook creatiever in. Het hele land werd afgereden om fietsenwinkels te bezoeken, familie en vrienden werden ingeschakeld en zelfs het Cortina-hoofdkwartier in Zwolle heeft meerdere teams op bezoek gehad. Uiteindelijk was team ‘Eindbazen General’, bestaande uit Joost, Amarins, Vincent, Patrick en Martijn, iedereen de baas. Zij worden binnenkort allemaal trotse eigenaar van een Cortina e-bike.

Effectieve actie
Een actie die voor herhaling vatbaar is? Als het aan de teams ligt zeker. ‘Ik heb een leuke week gehad en onwijs veel gelachen. Op naar de volgende actie!’, aldus één van de leden van team ‘De Korte Tina’s’. Mulder: “Spot the C heeft voor ontzettend veel brandawareness gezorgd. Bij de 50 teams, waarvan meer dan de helft jonger dan 20 jaar was, maar ook bij hun omgeving doordat de teamleden zo betrokken waren bij het spel. Het was vooraf moeilijk inschatten of het echt zou gaan leven, maar de reacties van alle deelnemers en natuurlijk de duizenden gespotte Cortina-fietsen hebben de actie voor ons tot een doorslaand succes gemaakt!”

Cortina WhatsApp challenge levert knotsgekke week op