Cortina grootste stijger e-bike markt

11-06-2017

Cortina timmert hard aan de weg op de Nederlandse e-bike markt. Uit het recent verschenen Marketingrapport Rijwielhandel 2017 van Marktdata.nl blijkt dat de Zwolse fietsfabrikant één van de twee grootste stijgers in de branche is. Het rapport laat verder zien dat Cortina zeer goed op social media scoort en het meest gezochte fietsmerk op Google is.

Het Marketingrapport Rijwielhandel 2017 bevestigt dat elektrische fietsen steeds belangrijker worden voor tweewielerspeciaalzaken. Jonge e-bike merken, zoals Cortina, snoepen daarbij marktaandeel af van de traditionele merken. Kruitbosch, fabrikant van Cortina, bevestigt de groei: “De vraag naar Cortina e-bikes is dit voorjaar enorm,” vertelt algemeen directeur Chris Kruitbosch. “Het onderzoek bevestigt onze visie dat e-bikes allang niet meer alleen voor bejaarden zijn, maar juist ook voor forenzen, jonge moeders en scholieren interessant zijn. Wij zijn er van overtuigd dat e-bikes de toekomst hebben, voor ouderen én jongeren. Het is de oplossing voor te drukke steden, het overbelaste openbaar vervoer, parkeerproblemen en milieuvervuiling.  Onze nieuwe lifestyle e-bike collectie is enthousiast ontvangen bij dealers én consumenten. We gaan dus volop door op de ingeslagen weg!”

Consument zoekt en vindt Cortina

Dat de consument Cortina ook goed weet te vinden, bevestigen de scores op het gebied van social media en Google-zoekvolume. Dit werd eveneens onderzocht in het Marketingrapport Rijwielhandel 2017. Het relatieve berichtenvolume over Cortina is in het jaar 2016 het sterkst toegenomen ten opzichte van het jaar 2014. Ook wordt er over Cortina het meest positief van alle fietsmerken gecommuniceerd op social media. Daarnaast heeft Cortina het grootste aandeel in het Google-zoekvolume.

Cortina grootste stijger e-bike markt